Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no
Printer-ikon Utskriftsvennlig versjon

Opprettelse av generelle saker (fellesklasser og fagklasser)

OPPRETTELSE AV GENERELLE SAKER (FELLESKLASSER OG FAGKLASSER).

- Fyll ut med en velformulert kortfattet sakstittel som beskriver alle journalposter/dokumenter i saken.

- Sett inn rett saksansvarlig.

- Velg arkivdel emne 11 og ny arkivkode, sett arkivkoden i verdifeltet og trykk ok + lagre.

- Gradering:

  • Gradering sak - skal kun skje unntaksvis hvor det er nødvendig med sladding av partsnavn på saksnivå.
  • Gradering journalpost/dokument: Sladd evt. partsnavn i ”innhold” (beskytt merket tekst).
  • Navn i mottaker/avsenderfelt sladdes hvis parten er personlig navn – skal stå åpent hvis institusjonsnavn el.

OPPRETTELSE AV JOURNALPOST I GENERELLE SAKER (FELLESKLASSER OG FAGKLASSER)

- Inngående brev scannes.

- Velg ny journalpost og trykk neste.

- Fyll inn i innhold hva journalposten skal hete og evt. grader dokumentet + datoen på brevet.

- Navn og adresse på avsender fylles inn i felt ny avsender.

  • Fyll inn fullstendig navn og adresse på avsender eller velg fra adresseregisteret hvis avsender er innlagt + ok.

- Kopimottakere fylles inn i felt ny mottaker.

  • Interne mottakere fylles inn ved å skrive inn initialene på vedkommende i felt søk og velg kopimottaker + ok.
  • Trykk lagre, produser strekkode, skriv ut og klistre det på dokumentet.
Laster...